Saara Mrčela

Sosionomi (AMK) ja kirkon nuorisotyönohjaaja Saara Mrčela on kotoisin Slavonski Brodista, Kroatiasta, jossa hän on viettänyt lapsuutensa lähetyslapsena. Suomessa Saaran kotikaupunki on Lappeenranta. Lähetystyöntekijäksi hän valmistui Kansanlähetysopiston lähetyslinjalta tammikuussa 2020.

Kutsun lähetystyöhön Saara sai ollessaan 12-vuotias, ja samalla hän sai sydämelleen nuoret. Peruskoulun jälkeen Saara muutti perheensä mukana Suomeen, ja lukion käytyään hän suuntasi Diakiin opiskelemaan nuorisotyötä.

Saara on tehnyt nuorisotyötä reilut yhdeksän vuotta muun muassa nuorisotyön-ohjaajana Taipaleen seurakunnassa, mutta lähetystyö on aina ollut esillä hänen elämässään tavalla tai toisella.

Hän kertoo: Koen, että Jeesuksen lähetyskäsky velvoittaa meitä kristittyjä joko lähtemään tai lähettämään. Jeesus antoi lähetyskäskyn meille jokaiselle henkilökohtaisesti, jotta ilosanoma Jeesuksen sovitus- ja lunastustyöstä tavoittaisi kaikki maailman kansat ja kielet. Koen, että nyt on oikea aika kantaa korteni kekoon.”

Saara Mrčela on lähdössä nuorisotyöhön Venäjälle Siperiaan kesällä 2021. Parhaillaan hän opiskelee venäjän kieltä etäyhteyden kautta pietarilaisessa kielikoulussa, kunnes Venäjälle on mahdollista matkustaa. Venäjän opinnot jatkuvat myöhemmin Pietarissa. Sen jälkeen hän toimii nuorisotyössä Inkerin kirkon työyhteydessä jossakin Siperian paikallisseurakunnassa.

Saara