Pertunmaan seurakuntatalo

Kirkkotie 2 b, 19430 Pertunmaa

Uusi seurakuntatalo sijaitsee aivan kirkon vieressä. Talo on puurakenteinen ja yksikerroksinen, neliöitä siinä on noin 200.

Tilat sopivat hyvin muistotilaisuuksien, syntymäpäiväjuhlien, kastejuhlien yms pitopaikaksi.

Ruokatilaisuuksia varten uuteen taloon on mahdollista laittaa maksimissaan 60 pöytäpaikkaa. Ilman pöytiä tilaan mahtuu istumaan 90 henkilöä. Kesäaikaan myös terassille mahtuu väkeä.

Talosta löytyvät myös seurakuntatoimisto sekä diakoniatoimisto.

Pääsuunnittelijana toimi arkkitehti Riitta Vesala lahtelaisesta Arkkitehtitoimisto Arkviiri Oy:sta. Rakennustöistä vastasi pääurakoitsija Rakennusliike V. Mättölä Oy Mäntyharjulta, ja kaikki aliurakoitsijat ja rakentajat olivat paikallisia tekijöitä.

Rakennustyöt alkoivat kesällä 2018 ja valmistuivat huhtikuussa 2019 ripeästi pari kuukautta etuajassa.

Vanha seurakuntakoti rakennettiin vuonna 1980 ja sen suunnitteli Arkkitehtitoimisto Aho Lahdesta.

Vanhan seurakuntakodin kokonaispinta-ala oli 252 m². Tiloja oli kahdessa kerroksessa.

Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc